maandag 6 oktober 2014

Lets Get Personal #8

Zo zeg! Wat een productief dagje heb ik vandaag gehad! Niet normaal. Ik was om 14:45 vrij, even een uurtje gechillt, toen de hele middag bezig geweest voor school. Huiswerk gemaakt, economie geleerd... En ohja, ook niet geheel onbelangrijk: ik heb twee samenvattingen kunnen maken. Mijn eerste pww (proefwerkweek) komt er namelijk alweer aan (okay, het duurt nog drie weken, maar ik ben graag op tijd met alles) en ik wil graag goeie cijfers!
 

Vandaag ging ik mijn PTA (Programma Toetsing en Afsluiting) eens even bestuderen. Opschrijven wat ik moet leren, hoelang ik de tijd heb voor de toets, hoe vaak hij meetelt en of hij herkansbaar is of niet. Toen ik bij de tabel van maatschappijleer aankwam schrok ik me dood! De meeste toetsen tellen maximaal 7,5 keer mee deze toetsweek. Komt maatschappijleer aanzetten met een doodleuke 18 keer. En nee, dit is geen typefout. Serieus. Geen grapje. Ik was echt half in shock toen ik dat las. De lesstof is opzich niet heel ingewikkeld. Het gaat namelijk over rechtsstaat en dat vind ik bovendien ook nog eens erg interessant. Ik heb er dus wel een beetje vertrouwen in dat het goed komt.
 
Samenvattingen maken doe ik eigenlijk pas sinds de tweede (ik zit nu in de vierde). Je had mij in de eerste absoluut niet moeten vertellen dat ik geheel vrijwillig aardrijkskunde in mijn profiel zou kiezen. In de eerste klas was ik namelijk ontzettend slecht in dat vak. Maar toen ik het jaar erop samenvattingen begon te maken, ging het ineens veel beter. Als ik een samenvatting maak, dan ben ik met de stof bezig en dan leer ik het begrijpen. Tegenwoordig maak ik voor zo ongeveer alles wel een samenvatting. Dat komt ook doordat de stof veel meer wordt en het anders niet meer overzichtelijk is.
 
Aankomende toetsweek (laatste week van oktober) wordt mijn allereerste toetsweek ooit! Ben echt heel benieuwd hoe ik hem ga maken. Voor wiskunde en economie ben ik lichtelijk nerveus, want dat zijn niet mijn sterkste vakken.
 
Ik was dus samenvattingen aan het maken, maak ik een fout, pak ik mijn typex erbij, staat er een fucking HOUDBAARHEIDSDATUM op! Wtf... Het is maar typex hoor... Op dat moment ging mijn gezicht echt ongeveer zo: 0.o
 
Ik heb al eens genoemd dat ik bijna jarig ben. Zondag 19 oktober is tha day! 16 jaartjes word ik dan alweer. De donderdag voor mijn verjaardag houd ik mijn Sweet Sixteen! Ik heb helemaal mooie uitnodigingen lopen maken, ook al aan iedereen gegeven, maar ik weet mijn god niet wat ik ga doen die dag. Dat is dus wel een beetje ironisch, haha! Het is zeker niet zo dat ik geen idee heb wat ik ga doen, ik heb al wel een aantal ideetjes die ik misschien ga uitvoeren. Ik weet eigenlijk wel zeker dat die ideetje het gaan worden. Als mijn fissa geweest is, dan laat ik misschien nog wel een verslagje aan jullie zien!
 
Maar ik ben dus vrij druk met vanalles regelen voor mijn Sweet Sixteen. Qua decoratie heb ik de planning al zo goed als rond. Alleen het eten nog niet helemaal. Dat ga ik vanavond maar eens doen denk ik. Na Unforgettable ofcourse, want als dit artikel online komt dan vlieg ik gauw naar beneden om lekker op de bang neer te ploffen na zo'n productieve middag.
 
Aankomend weekend wordt echt één en al geweldigheid! Vrijdag ga ik namelijk direct uit school naar een vakantievriendin van twee jaar terug toe! Zij was begin mei jarig en houd aankomende vrijdag haar verlate Sweet Sixteen! Super leuk! Ik kijk er echt naar uit. We gaan lekker gourmetten, filmpje kijken. Lekker chill allemaal. Die volgende dag zit ik wel al weer tegen 09:00/09:30 in de trein op weg naar huis. Die vriendin heeft namelijk een open dag van een eventuele vervolgopleiding en daar gaat ze tegen het einde van de ochtend al heen. Dat vind ik op zich geen enkel probleem, want om 12:30 speelt iemand van vakantie hier een voetbalwedstrijd! Ik ga het allemaal net redden qua tijd. Maar ik heb er echt mega veel zin in. Zo leuk dat ik dit weekend allemaal mensen van vakantie weer ga zien!
 
Hier nog wat leuke/mooie quotes:
 




 
Zaterdag is dus een heel druk dagje. 's Ochtends zit ik nog ongeveer aan de andere kant van het land, 's middags kijk ik voetbal en 's avonds heb ik een feestje met vriendinnen. Druk zeg! Maar wel leuk druk. Een leuk begin van de herfstvakantie!
 
 
Hebben jullie al plannen voor aankomend weekend of de herfstvakantie?
 
xx Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten