woensdag 16 april 2014

Review: Real Techniques Blush Brush

Hey,
 
vandaag review ik de Real Techniques Blush Brush. Van RT heb ik de Powder Brush al. Deze heb ik via www.enchantra.nl besteld en ik ben er super blij mee! Dagelijks gebruik ik het Essence All About Matt! translucent powder. Voorheen bracht ik dit met een goedkope kwast van Essence aan, maar nu gebruik ik daar mijn RT brush voor. Omdat ik zo enthousiast was over deze RT kwast besloot ik om er nog een kwast van te kopen. Voor blush had ik namelijk ook een goedkope kwast die de blush niet mooi aanbracht. Tijd voor een nieuwe dus!
 

Bij de Superdrug in Canterbury kocht ik de Real Techniques Blush Brush. Een prachtige volle kwast met  een dik, roze handvat. De Real Techniques kwasten kun je allemaal rechtop neerzetten, doordat de onderkant plat is. Je kunt het handig vinden zoals ik, maar je kunt het ook heel irritant vinden. De kwast kan namelijk niet zo handig in je kwastenpotje/beker staan.


De haren van deze kwast zijn synthetisch (net zoals alle andere kwasten van RT) en zijn dus niet van dierenharen gemaakt. Persoonlijk heb ik geen voorkeur op synthetische of dierenharen. Als de kwast maar fijn is.

 
De Blush Brush is een compacte, beetje volle kwast. De haren zijn aan de onderkant wat korter en worden naar boven toe langer. Het is de bedoeling bij deze kwast dat je het een beetje met de zijkant van de kwast aanbrengt, dus niet met de bovenkant zoals bij veel andere kwasten.
 
 
Deze kwast ligt heerlijk in de hand en brengt mijn blush heel goed aan. Hij pakt niet teveel en niet te weinig product op. Het ligt natuurlijk ook aan hoe hard je hem in je blush dipt. Hij is ook nog eens super zacht en prikt dus niet op je huid. Dit vind ik altijd heel belangrijk bij wat voor soort kwast dan ook: niet prikken. Dit is altijd heel irritant en niet prettig voor mijn huid.

 
Ik raad deze Real Techniques Blush Brush zéker aan! Het is een prachtige kwast om te zien en hij brengt mijn blush ook nog eens goed aan. Echte voorkeuren voor eigenschappen die een kwast moet hebben heb ik niet. Hij moet gewoon fijn zijn. Niet teveel poespas. En dat is deze.

De Real Techniques Blush Brush kocht ik in Engeland voor £9.99. Je kunt deze kwast in Nederlandse webshops als www.enchantra.com, www.boozyshop.nl en www.alicejo.com kopen. De prijzen variëren per webshop, maar liggen meestal rond de € 10,-
 
Have a nice day!
 
xxx Sanne


1 opmerking: