zaterdag 12 april 2014

Review: MUA Undress Me Too

Hey!
 
Vorige week zaterdag hebben jullie dit artikel over het Sleek 'Oh So Special' palette kunnen lezen waar ik heel enthousiast over was. Vandaag review ik het MUA Undress Me Too eye palette welke ik ook in de Superdrug in Engeland kocht.

 
In beautyland zegt iedereen dat het MUA Undress Me Too eye palette een dupe is van het Urban Decay Naked 2 palette. Zelf heb ik dat palette niet dus ook geen vergelijkingsmateriaal. Een vriendin van mij heeft het Naked 2 palette wél en zij vind dat ze best wel overeen komen. Daar vertrouwen we dan maar op!
 
De naam komt ook wel redelijk overeen. 'Naked 2' en 'Undress Me Too' betekenen beide iets als 'naakt 2'. Op internet heb ik zelf natuurlijk ook wat research gedaan over de overeenkomsten en ik vind ook wel dat ze best op elkaar lijken. MUA heeft dit palette zéker nagemaakt als dupe van UD Naked 2.
 

 
Op naar de review! Het MUA Undress Me Too eye palette zit in een strak wit doosje met een half doorzichtige bovenkant. Dit ziet er heel mooi uit. Je ziet direct met wat voor kleuren je te maken hebt en dat is erg handig. Op de achterkant van het doosje staan alle kleurtjes met de namen. Ik vind het altijd leuk als een merk aandacht besteed aan het bedenken van mooie namen voor hun producten. Dat staat toch iets leuker dan '12' of '26'.



Er zit een sponsapplicator bijgeleverd in het doosje. De meeste beautybloggers en make-uplovers zijn geen fan van deze sponsapplicators. Ik ben het daar niet mee eens. De sponsjes brengen heel precies aan, doordat het vaak in een puntje loopt. Ook houd het genoeg product vast waardoor je niet tig keer opnieuw je kwastje in je oogschaduw hoeft te dippen. Het feit dat iedereen de sponsapplicators altijd direct naar de prullenbak bonjourt snap in dus totaal niet. Misschien komt het doordat ik geen MAC kwasten heb die veel beter zijn dan sponsapplicators of misschien zijn mijn HEMA oogschaduwkwastjes gewoon slecht en vind ik sponsapplicators veel fijner werken.


De pigmentatie is net als bij het Sleek palette geweldig. De kleurtjes in het doosje variëren van ligt tot donker en van shimmer tot mat. Ideaal dus! Je kan ook met dit doosje een zwaardere avondlook maken evenals een lichtere look voor overdag. Er zitten alleen maal bruintinten in dit palette wat voor mij geen probleem is. Houd je meer van kleur dan raad ik het Sleek i-Divine 'Oh So Special' palette zeker aan.

Hieronder zie je de swatches van de eerste zes kleuren:

 Van links naar rechts: Naked, Devotion, Shy, Tranzuil, Exposed, Reveal
 
Van links naar rechts: Naked, Devotion, Shy, Tranzuil, Exposed, Reveal
 
De pigmentatie van deze eerste zes kleuren is heel goed. Het zijn allemaal shimmer kleurtjes behalve 'Naked', dat is de highlighter. 'Shy' zou je ook heel mooi als highlighter kunnen gebruiken. Deze glimt alleen wel veel.

'Devotion' gebruik ik zelf veel op mijn bewegend ooglid. Prachtig vind ik hem! De andere kleuren gebruik ik eerlijk gezegd niet zoveel. Maar dit palette heb ik natuurlijk nog niet lang genoeg om veel variatie gebruikt te hebben.

Hieronder zie je de laatste zes kleuren:

Van links naar rechts: Fiery, Lavish, Dreamy, Wink, Obsessed, Corrupt
 
Van links naar rechts: Fiery, Lavish, Dreamy, Wink, Obsessed, Corrupt
 
Ook deze kleuren zijn weer goed gepigmenteerd. Fiery gebruik ik heel graag op mijn bewegend ooglid. Koperkleuren vind ik namelijk prachtig. Het maakt je ooglook direct heel warm. Vaak gebruik ik hem in combinatie met een van de andere kleuren in mijn crease. Meestal gebruik ik slechts twee kleuren in mijn ooglooks. Een lichtere kleur op mijn bewegend ooglid en een donkere kleur in mijn crease.

'Corrupt' zou je met een eyelinerkwastje heel mooi als een soort eyeliner aan kunnen brengen. Dit kan ook goed met 'Obsessed' voor een iets natuurlijkere look. Oogschaduw kan namelijk wat zachter staan dan echte eyeliner.


Zoals je ziet zijn alle kleuren werkelijk prachtig. Ik heb hier al vele mooie looks mee gemaakt en ben nog steeds even enthousiast. Een shimmer kleurtje op het bewegend ooglid met een matte kleur in de crease of andersom vind ik persoonlijk heel mooi. Dit doosje verdwijnt nog lang niet ergens achterin mijn make-up collectie(tje)!

Het MUA Undress Me Too eye palette kocht ik in de Superdrug in Engeland voor       £ 4. Dit komt neer op zo'n € 4,80.

Have a nice day!

xxx Sanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten